Isnin, 13 Ogos 2018

RAWATAN TRADITIONAL SAKIT KUKU MULUT TANGAN

RAWATAN TRADISIONAL HMFD

GURU BESAR  SK Putri (Pn. Nadiah):

Mula2 ingat budak tu kena demam campak. Tp rupa2nya dia kena HFMD. Penyakit tangan kaki dan mulut.

Saya guna 100% rawatan tradisional cara org india.
Jiran india kat rumah saya bg petua ni..alhamdulillah..dah ok sgt2.

Sampai bila saya bawak gi hospital swasta dokter pakar kanak2 pon puji.. dia ckp pandai awak jaga anak sampai jadi kering elok sakit dia tu...

Begini lah sedikit petua..

First saya bg anak saya makan ais krim .....ais krim ni nak bg luka dlm mulut reda..cubalah! mmg sgt2 berkesan.

Kedua : ambil sebesen air paip.
Letakkan di bawah cahaya matahari (saya letak pukul 10.30pagi sampai pukul 1ptg ).

Masukkan serbuk kunyit satu sudu besar. Biarkan sampai air paip tadi panas2 suam.
Masukkan juga daun mambu ke dalam air tersebut.

Lepas tu bg anak kita mandi guna air ni. Jgn bilas dgn air paip. Biarkan air kunyit dan daun mambu ni di badan anak. Sbg penawar.

Ketiga : Ramaskan daun mambu@neem dengan bedak sejuk. Lumurkan ke tangan, kaki dan kat bahagian yg kena sakit ni.
Jgn masukkan dlm mulut tau. Yg dlm mulut tu bg makan ais krim je.

Insyaallah.
Selepas 2-3 hari akan hilang. Cubalah sbb saya sendiri dah alami dan dah cubanya.

Petua ni kena sampaikan kepada semua ibubapa supaya mereka juga tahu jika ada ahli keluarga yg mengalami sakit ni.

Di taska saya inilah yg saya minta ibubapa buat bila terjdi kes begini pada anak.. lagi bagus campur air basuhan beras..

Dgn izin Allah mujarab dan cpt kering dan sembuhnya... 😍

Tiada ulasan:

Catat Ulasan